úterý 1. července 2014

NATO Tiger meet 2014 - Schleswig-Jagel

NTM2014 - Jagel

aneb lovení tygrů znovu po 3 letech

Poprvé jsem byl lovit tygry 2011 v Cambrai. A protože akce to byla velmi podařená, tak jsem se do Jagelu opět velmi těšil. Na akci jedeme v podstatě v plném počtu (Náčelník Petr, doktor Pepa, pan Valda, Dawe, Majkl, Mára, Kuba a já), takže jak říká Mára, taškařice to bude povedená a celkové do bude pjonkné.

Kluci opět krásně vyřešili logistiku (díky Petře) a tak jsme k cíli vyrazili (díky Michaeli) v krásně prostorném Jumpym. Přestože Jumpy je poměrně velké auto, dokázali jsme ho prostorově zcela naplnit. A kdo nás zná potvrdí, že jsme kucí jako proutky. Zajímavé je, že auto se během cesty asi trochu srazilo, protože při příjezdu už mi tak velké nepřipadalo. Asi jak jsme zmokli.

Cesta utekla celkem rychle, prohlédli jsme si noční Berlín a chvíli po kuropění jsme již parkovali kousek od vstupní brány. Sláva řidiči. Vyskákali jsme z auta a decentně se dělili o názory na počasí, cestu, stav oblečení apod. Jsme kucí nejenom štíhlí, ale i ohleduplní a tak jsme skoro nikoho spícího v okolních autech nevzbudili. Btw. zjistili jsme od spřáteleného švédského čecha, že to není gripen, ale grípen. No nic.

Počasí bylo ... no ... spottersky klasické. Zataženo, mírný déšť a jako bonusová novinka vítr ( jak jsme později zjistili v nárazech až 70km/hod.

Rychle do fronty u brány, check-in a hurá k plotu. Vybrali jsme celkem dobrá místa a je na čase obhlídnout merchandize. Bodlo i kafe a pak už čekáme, až to začne.

Čekáme, vítr vane letištěm, lehce poprchává a čekáme. Pak čekáme ještě chvíli. Po nějaké době se k nám dostane informace, že kvůli silném větru je dopolední část silně omezena, takže druhé kolo merchandize, druhá káva a čekáme dál.

Odpoledne už je celkem fajn. Zdá se, že jenom kvůli nám nahodí většinu mašin aspoň na taxi a do vzduchu nakonec taky něco jde. Takže spokojenost. Jenom ten vítr ... stabilizace nemá moc šanci, když to se mnou lomcuje ze strany na stranu.

Utahaní, ošlehaní větrem jdeme ještě před koncem k shuttlům směr východ, že uděláme ještě pár fotek přistání z parkoviště. Což vyšlo celkem pěkně, ale během chvilky nás vyžene silný déšť a také to, že se musíme do 18:00 zacheckovat v hotelu.

Po chvíli dorazíme do hotýlku nedaleko Dánských hranic, lehce vybalíme, převléct a na večeři. Bohužel bez Majkla, který po celonočním řízení volil radši odpočinek. Po počáteční nedůvěře končíme v řecké hospůdce a nelitujeme. Jídlo vynikající ... káva, no, vynikající. Jen trochu ... prostě, sladká jak cecek. Ale to nám náladu nezkazilo. Pak už jen zpět na hotel, lehká konverzace na pokoji a spát. Ráno nás čeká 600km přejezd do Gilze-Rijen.

Zápisky z cest do Gilze-Rijen.