neděle 26. dubna 2015

Frisian Flag 2015

16.-18.4.2015

Cvičení v Leeuwardenu za přítomnosti F-15C Eagle z letky Národní Gardy USA z Kalifornie.

Tentokrát plná sestava a 2 auta. První osádka Náčelník, Doktor, Dede a Dawe. Druhá osádka Majkl, Valda, Mára a já.

Vyrážíme z Ďáblic před jedenáctou a kolem osmé jsme na místě. Cesta pohodová. Letadla jdou do vzduchu ve dvou vlnách. První je v 9:30 a druha ve 13:00. Takže máme ještě chvilku. Převlíknout, cajky na záda a na místo. Klasické snídaňové pivečko, salámek a houstička a už zkoušíme nové vybavení. Mára posiluje s novou Sigmou 150-600 a vypadá spokojeně. Moje nadšení ze 7DmII je převeliké.

Starty jsou na pikachu, daleko a heathaze. Takže se povětšinou jenom kocháme. Spotting "hill" je narvaný, ale nějak jsem se tam vetřel a pár fotek jsem vyrobil.

Přistání už jsou lepší a patnástky jsou opravdu fešáci. Odpoledne v podstatě stejné a tak kolem čtvrtě balíme a směr hotel.

V hotelu nás čeká překvápko. Manželské postele a společná peřina :)  Tak to tu ještě nebylo.

Na večeří do restaurace. Obsluha mladá, učíme se pár místních frází a pivečko překvapivě dobré. Společnost ale postupně uvadá, přeci jenom cesta a celý den na letišti nás zmohla, takže já někdy po desáté na kutě.

Starty ráno bída. Není světlo, vše jde do vzduchu relativně rychle a forsáže jsou u nás již vypnuté.
Takže přesun na přistání. Usadíme se na fotbalovém hřišti, kde jsme sami a kde letadla točí na přistání. Focení pěkné a mít F-15 kousek nad hlavou je zážitek.

Odpoledne si to zopákneme stejně. Světla je trochu víc a přistání se posouváme o kousek dál za tenisové kurty.

Ve čtyři padla, převliknout, sedáme do aut valííme na Prahu. Po cestě Burger King v říši a kolem púlnoci jsme u Valdy. Chvíli čekamé na Dawa, ale asi šum v komunikaci, protože Dawe valí jinou cestou domů. Takže přesedáme s Márou do auta a směr OD. Tady přesedám do auta a domů. V posteli cca v půl třetí.